Aeg iseendale, et olla parem ema ja naine

KUIDAS MINUST SAI HOMMIKUINIMENE?

Hommikud pole mulle kunagi meeldinud. Kodus elades oli emal varuks lausa ütlemine, et Merlega ei tasu hommikuti suhelda. Ma polnud otseselt kellegi peale pahane, ent ei suutnud lihtsalt varahommikuti ennast ja oma emotsioone jagada. Kuidas siis minust hommikuinimene sai? Kohe räägin.

Kui tagantjärele mõelda, oli minu hommikune turtsumine kaitsereaktsioon, minu viis öelda, et ärge suhelge, ma pole selleks valmis. Võttis aega, kuni oma mõtted jooksma ja tuju heaks sain, aga kuna ärkasin teistega samal ajal, said kõik minu pahurust omal nahal tunda ning “ree peale” sain ennast alles kella 10-ks, vahel isegi 11-ks. See omakorda tähendas aga, et kaotasin palju väärtuslikku ja produktiivset aega ning muutsin oma tujutsemisega pingeliseks ka teiste pereliikmete hommikud.

Kuigi arvad nüüd ilmselt, et ju Merle oli siis selle võrra rohkem “öökull” või õhtuinimene, siis sugugi mitte! Pentsikjul kombel olin näiteks seltskonnas istudes esimene, kes haigutama hakkab ja magama minna tahtis, isegi juhul kui tegemist on üsna huvitavapoolse seltskonnaga. Mida küll sellisega peale hakata?

MINU AEG JA MINU HOMMIK

Tänaseks on minust saanud tõeline hommikuinimene! Kirjutasin oma teekonnast lausa postituse pealkirjaga “Aeg iseendale, et olla ema ja naine”, kus räägin muuhulgas ka oma hommikurutiinist, mis annab mulle võimaluse üksi olla ja patareisid laadida. Ei saa salata, et alguses oli varajane ärkamine minu jaoks põrgulikult raske, aga hommikute nimel elama õppides tabasid voodisse heites end tihtipeale mõttelt: “Tuleks juba hommik rutem! Saaksin ärgata, kui kõik alles magavad. Olla vaikuses, oma mõtetega!”

Selge, kindel ja regulaarne hommikurutiin annab mulle palju lisaenergiat, lööb pea selgeks ja annab jaksu palju rohkem ära teha. See hoiab mind nii vaimselt kui füüsiliselt suurepärases vormis, annab kogu päevaks selge pea ja energia ning tänu sellele olen teiste kaaskondlaste ärkamise ajaks naeratav ja meeldiv inimene. Soovitan kõigile!

KUIDAS HOMMIKUINIMESEKS SAADA?

Kõige olulisem on trenn. Kerge, jõukohane, selline, mis äratab korralikult üles ja paneb kehas energia liikuma. Targemad teavad koguni rääkida, et hommikune trenn on just seetõttu oluliselt tõhusam kui õhtune trenn, et mõjub otseselt seedimisele. See tähendab aga omakorda, et hommikuti ei pea nii pikalt tegutsema kui õhtul, et saada sama tulemus.

Hommikune trenn mõjub kui detox su kehale, kuna kiirema seedimisega kulutad päeva jooksul rohkem kaloreid ning rasvasid oma olemasolevatest varudest, mitte seedesüsteemis olevatest süsivesikutest. Ja teate, hommikutrennist on ka väga raske kõrvale viilida! Õhtuti suudame me leida omale tuhat ja üks põhjust, aga kui hommikul trenn ära teha, on kogu päevaks hea tunne – tehtud!

MILLIST TRENNI VALIDA?

Mina alustasin oma hommikust liigutamist ühe väga lihtsa ja kiire Tabata treeninguga, mis ei vaja muud kui Sind ja Su keharaskust. Tabata koosneb kaheksast “20 sekundit harjutust + 10 sekundit puhkust” seeriast ning harjutusi leiab googeldades küll ja veel. Seejärel liikusin edasi järgmise trenni juurde, milleks olid Tone It Up treeningud, kus on hommikul ennast vaja liigutada 15-20 minutit ja õhtul ka väikese sutsu. Muide, õhtune pulsitõstmine kaotab ära ka tungiva vajaduse külmkapi ust kulutada! Win-win.

Kui hommikust treeningut näeb pealt ainult koer, siis õhtust treeningut ka mees ja lapsed, mille tulemuseks on, et ka nemad tahavad endale õhtul trenniriided selga ajada ja kaasa teha. Õhtuseid treeninguid võtangi rohkem selliste koostegemiste ja eeskuju näitamise eesmärgil, mitte üksi ja oma mõtetega. Olgu, üks lastest veel passib, sest väidetavalt ei meeldi talle kodus sellist trenni teha. Aga eks näis, kahtlustan, et aja jooksul see arvamus muutub.

JA OLENGI HOMMIKUINIMENE…

Hommikurutiin annab igasse päeva positiivse sissejuhatuse ja eduelamuse. Sa saad seda, millele keskendud ja oma energiat kulutad. Kusjuures, see on üks põhimõtetest, mis viis minu elu tasakaalu täiesti uuele tasandile ja mida tahaksin teiega ka järgmises blogipostituses jagada. Nii et leia omale see aeg või tegevus igas päevas, mis laeb Sinu patareisid ja mille järel saad igale päevale anda 10 punkti, hoolimata sellest, mis sellel päeval veel pakkuda on.

Meeldis see postitus? Tahaksid edaspidigi Breden Kidsi tegemiste ja blogiga kursis olla? Anna meile oma e-maili aadress, et saaksime Sulle edaspidi kasulikku infot, huvitavaid pakkumisi ja vahvaid kingitusi teha.

Suhtlemiseni!

Merle Leemet

Merle Leemet

Kommentaarid (0)

Nimi

Kommentaar

Seda lehte kaitseb reCAPTCHA ning kehtivad Google Privaatsuspoliitika ja Kasutustingimused.