0

SIIS KUI MA HOMMIKUINIMENE EI OLNUD…

Mäletan väga hästi kahe aasta tagust 1. jaanuari hommikut, kui perega sõprade juures ööbisime. Sammusin trepist alla esimesele korrusele ja kuulsin poolel teel, kuidas sõbranna Mirjam all köögis rõõmsalt laulu ümiseb. Alla jõudes pööras ta minu poole, naeratas laialt ja hõikas valjult “Tere hommikust!”. Mina ühmasin vastu stiilis, et kuidas sa suudad naeratada ja laulda hommikul vara?! Ta hakkas naerma ja hõikas veel rõõmsamalt vastu: “Ma olen hommikuinimene!”

Hommikud ei ole kunagi minu pädevus olnud. Mäletan, et kodus elades oli emalgi varuks ütlemine, et Merlega ei tasu hommikuti rääkida. Ma ei olnud otseselt kellegi peale pahane, aga ma lihtsalt ei suutnud hommikul vara ennast ja oma emotsioone jagada. See hommikune turtsumine, tagantjärgi mõeldes, oli pigem kaitsereaktsioon, et ärge suhelge minuga, ma ei ole selleks valmis. Mul lihtsalt võttis aega, kuni ma end kokku võtan, mõtted jooksma ja tuju heaks saan. Ja kuna ma ärkasin teistega samal ajal, siis said tunda ja näha kõik mu hommikutuju. Üldiselt sain ennast nö ree peale kümneks-üheteistkümneks, mis tähendab, et kaotasin päris palju väärtuslikku ja produktiivset aega oma päevast. Lisaks sellele muutsin oma tujutsemisega ka teiste hommikud pingeliseks. 

Aga ma ei kategoriseerinud end, ja seda tegelikult siiani, ka õhtuinimeseks. Seltskonnas istudes olen enamasti üks esimesi, kes haigutama hakkab ja magama tahaks minna. Isegi kui tegemist on üsna huvitavapoolse seltskonnaga. 

MINU AEG JA MINU HOMMIK

Peale postitust “Aeg iseendale, et olla ema ja naine”  tuletas sõbranna mulle seda 2015. aasta 1. jaanuari hommikut meelde ja küsis kavala muigega: “Sa ei ole alati hommikuinimene olnud, ega ju?!”

Selles postituses rääkisin muuhulgas oma uuest avastusest ehk hommikurutiinist, mis annab mulle võimaluse üksi olla ja patareisid laadida. Lisaks hoiab see mind nii vaimselt kui füüsiliselt suurepärases vormis ja annab kogu päevaks selge pea ja energia. 

Mis seal salata, alguses oli varajane ärkamine raske. Aga nüüd, huvitaval kombel, juba mitmendat õhtut järjest taban end voodis olles ebatavaliselt mõttelt: “Tuleks juba hommik rutem! Saaksin ärgata, kui kõik alles magavad. Olla vaikuses, oma mõtetega. Juua sidrunivett ja teha kerge hommikutrenn. Minna dušši alla ja teha meditatsiooni.” See on umbes samasugune ootuse tunne, kui ostad näiteks uue šampooni, mille lõhn Sulle nii väga meeldib, et otsid põhjuseid miks vähemalt üks kui mitte rohkem kordi päevas pead pesema. Lihtsalt seepärast, et kogeda sellest saadavat positiivset emotsiooni. Umbes sarnane efekt on mul ka nüüd, kui mu hommikud on sellised, mida ma ei jõua ära oodata.

Rääkimata sellest, et tänu hommikurutiinile olen teiste kaaskondlaste ärkamise ajaks naeratav ja meeldiv inimene, saan ma nendest hommikutest nii palju lisaenergiat, et tavapärane talvise pimeda aja väsimus ei ole enam teema. Pea on selge ja suudan palju rohkem ära teha.

HOMMIKUTRENNI VÕLUD

Üks osa hommikurutiinist, mis mind täiesti uuele hingamisele viis, on kindlasti hommikune kerge trenn. Lisaks sellele, et see äratab korralikult üles ning paneb energia kehas liikuma, mõjub see väga hästi kogu metabolismile ehk seedimisele. Kiire seedimine aga mõjutab mõistagi väga otseselt kehamõõtmeid. Hommikune trenn on uuringute kohaselt seeõttu oluliselt tõhusam kui õhtune trenn. Mis tähendab muuhulgas ka seda, et hommikuti ei pea nii pikalt tegutsema kui seda peaks õhtul, et saada sama tulemus. Hommikune trenn mõjub kui detox su kehale. Kuna seedimine on kiirem, siis kulutad päeva jooksul rohkem kaloreid ning erinevad sisse söödud asjad ei jää kehasse nö kinni. Kuna teed trenni enne söömist, siis hakkab keha kulutama rasvasid olemasolevatest kehavarudest, mitte seedesüsteemis oleva toidu süsivesikutest. Ja teate, hommikutrenn on suurepärane ka seepärast, et sellest on raske kõrvale viilida. Õhtuti suudame me leida omale tuhat ja üks põhjust. Kui aga hommikul trenn ära teha, on kogu päevaks hea tunne – tehtud!

SIIN on näiteks üks hea artikkel, mis räägib veel mõnest huvitavast ja kasulikust faktist seoses hommikuse treeninguga. 

Alustasin oma hommikust liigutamist ühe väga lihtsa ja kiire treeninguga, mis ei vaja muud kui Sind ja Su keharaskust. Harjutusi Tabata tegemiseks leiab googeldades küll ja veel, ning äpina on üks väga hea tasuta versioon - Quick4. Sümboolse 1.99 euro eest saad osta ka ligipääsu Quick7'le, mis on 7-minutiline harjutusteseeria. Tabata koosneb kaheksast "20 sekundit harjutust + 10 sekundit puhkust" seeriast.

Kui alguses oli sellest koormusest enam kui küll, siis ühel hetkel tundsin, et tahaks midagi uut. Vaheldust peab ju olema. Siis taasavastasin enda jaoks Tone It Up treeningud. Kaks lahedat ja ilusat naist koostavad treeningprogramme ja ainuüksi nende vaatamine paneb end liigutama. Nende Daily Workout on samuti üles ehitatud hommikustele treeningutele, mida nad soovitavad jagada vajadusel ka kaheks osaks, kui hommikul ei ole üle 15-20 minuti aega. Ehk hommikul 15-20 minutit ja õhtul saab ka väikese sutsu end kodus liigutada. Ja muideks, õhtune pulsitõstmine kaotab ära ka tungiva vajaduse külmkapi ust kulutada.

Kui hommikust treeningut näeb pealt ainult jõulukuusk, siis õhtust treeningut ka lapsed. Mille tulemuseks on see, et ka nemad tahavad endale õhtul trenniriided selga panna ja kaasa tegema tulla. Õhtuseid treeninguid võtangi rohkem selliste koostegemiste ja eeskuju näitamise eesmärgil, mitte üksi ja oma mõtetega. Olgu, üks lastest veel passib, sest väidetavalt ei meeldi talle kodus sellist trenni teha. Aga eks näis, kahtlustan, et aja jooksul see arvamus muutub.

Hommikurutiin annab igasse päeva positiivse sissejuhatuse ja eduelamuse. Sa saad seda, millele keskendud ja oma energiat kulutad. Kusjuures, see on üks põhimõtetest, mis viis minu elu tasakaalu täiesti uuele tasandile ja mida tahaksin teiega ka järgmises blogipostituses jagada.

Leidke omale see aeg või tegevus igas päevas, mis laeb patareisid ja mille järel saad igale päevale anda 10 punkti, hoolimata sellest, mis sellel päeval veel pakkuda on.

Suhtleme jälle! 

Merle

Kommentaarid

Postita kommentaar

Sinu e-maili aadressi ei avaldata