0

Vahel küsitakse mu käest, et kuidas sa jaksad - sul on kolm last, kiiresti kasvav ettevõte ning lisaks abikaasa (haa! :)). Sõbrad ja sõbrannad ei küsi. Nad teavad, et ma vahel ei jaksagi ja nad teavad ka seda, mida ma teen, et ma jaksan.

Et alustada kohe alguses asjade õigest küljest, siis ausalt, vahel ei jaksagi. Vahel on tunne, et ei taha hommikul voodist tõusta. Tahakski teki alla kogu maailma eest peitu jääda. Väljakutseid on palju ning lained käivad üle pea, mis on täiesti normaalne meie kõigi elus - oleme lihtsalt inimesed oma mõtete ja emotsioonidega. Aga ma olen leidnud teatud nipid, mis on oluliselt mind ja minu elustiili muutnud. Nipid, kuidas seda tunnet liiga tihti ei tekiks ja kuidas suudan enamuse ajast siiski laineharjal seista. 

 

Oht ennast ära kaotada

Varem, kui muutusin pahuraks ja rahutuks, süüdistasin mõttes ja sõnas kõiki ja kõike enda ümber - kui tema teeks nii, kui asjad oleks läinud teisiti, kui mul oleks see või teine, kui lapsed ei oleks sellised, siis ma oleks palju rahulikum ja õnnelikum. Tegelikult ei olnud asi teistes, vaid minus endas. Olin ennast ise ära kaotanud. Olin unustanud enda eest hoolitseda. 

Mulle meeldib väga üks võrdlus, mida esimest korda kuuldes mõtlesin, muidugi! see on ju nii loogiline. 

Kas oled kunagi mõtelnud sellele, et süda on meie keha kõige isekam organ? Miks? Sest süda võtab kõige väärtuslikuma ehk hapnikurikkama vere endale ja jaotab seejärel ülejäänu teistele organitele. Isekas, kas pole? Aga kui süda ei oleks isekas, siis ta lakkaks töötamast ja kui süda jääb seisma, siis ei saa elada ka ülejäänud organid. Ehk siis selleks, et teised saaksid hästi elada peab süda ennekõike enda eest hoolitsema ja alles seejärel teiste eest. Nii on ka inimeste elus. Kui sa ei hoolitse enda eest, siis on sul väga raske hoida häid suhteid ja hoolitseda inimeste eest sinu ümber.

“The human heart is the most selfish organ in your body, because all the good blood that flows through it, the richest, the most oxygenated blood, the heart takes for itself. It takes all the good blood, the best oxygenated blood, and then it lets the rest flow to the rest of your organs. Selfish, I know! But if the heart did not do that the heart would die, and if the heart died it would take all other organs with it. So the heart has to be selfish for all the other organs to live. And the key idea here is: You’ve got to be selfish, you’ve got to make sure your own happiness comes first.” Vishen Lakhiani  "Why happiness is the new productivity?"

 

Minu aeg

Ma vajan seda, nagu hapnikku. Ja mitte 1-2 korda nädalas vaid iga päev. Pikka aega oli mul raske leida päevast see hetk, millal saan omi mõtteid mõelda ja tegevusi teha. Tööpäevad on tihedad ja palju teemasid üleval - telefon heliseb, postkast annab pidevalt märku uutest meilidest, kokkusaamised, koosolekud. Õhtud on jällegi see aeg, kus lapsed vajavad oma tähelepanu ja mees muidugi ka. Vahel on tunne, et mul on kolme lapse asemel neli :) Me kõik ilmselt tunneme naistena seda aeg-ajalt. Aga see on omamoodi isegi armas kui ta on taaskord oma võtmed kuskile "kindlasse" kohta ära pannud või ei leia külmikust keskmisel riiulil kõige ees silmatorkavalt seisvat tomatit või ei saa särki triikides seda ühte kortsu välja. 

Üsna pikka aega olin segaduses, sest teadsin, et vajan seda aega, aga ei suutnud kuskile oma päeva paigutada. Siis aga avastasin, et hommikud on minu aeg - see on võimalus olla täiesti üksi. Kõik magavad - mees, lapsed, naabrid, töökaaslased - lihtsalt mina ja minu mõtted ja minu tegevused.

 

Hommikurutiin

Ärkan 1h varem kui ülejäänud pereliikmed. Ehk siis mul on 1h, et teha oma asju. Just see aeg on minu jaoks, et valmistada ette ennast päevaks ja saada mootor käima. Mida ma selle aja jooksul teen?

Sidrunivesi

Esmalt pesen hambad ja joon klaasi sidrunivett. Võimalusel sooja. Ilma selleta ei suuda ma päeva alata. See paneb keha tööle ja muudab aluseliseks ning parandab vastupanuvõimet haigustele.

MEDITATSIOON

Meditatsioon on üks must have tööriist, mis aitab mul paljuga toime tulla ja mõtteviisi õigeks seadistada. Alusta näiteks ühest väga lihtsast hommikusest harjutusest. Istu sirgelt, selg toetatult, sule silmad, hinga mõned korrad sügavalt sisse ja välja, püüa keha lõdvestada. Seejärel mõtle kolmele hetkele, olukorrale, asjale, mis sind viimase 3 päeva jooksul õnnelikuks ja tänulikuks tegid. See võib olla midagi suurt või ka midagi lihtsat ja igapäevast. Näiteks lapse õhtune kallistus enne magamaminekut. Püüa meenutada seda hetke ja tunnet. 

Teiseks mõtle 3 unistusele ja kujutle justkui see oleks juba saavutatud. Kuidas sa ennast tunneksid, mida mõtleksid? Keskendu igale asjale ca 1 minut. Püüa see tunne teha võimalikult ehedaks. 

See harjutus paneb meie alateadvuse nägema positiivseid asju kogu päevas ning nägema võimalusi mis sind oma eesmärkidele ja unistustele lähemale viivad. Võib juhtuda, et avastad end päeval mõtlemast - seda hetke tahan homme hommikul kindlasti meenutada. Ja mida see õpetab meid nägema - positiivset, ilusaid hetki ja kõike seda mis on hästi. Ja see ei ole niisama sõnakõlks, et see millele keskendud, seda ka saad. Minu kogemus kinnitab, et just nii see on. 

 

KIIRE JA TÕHUS TRENN

Miks teha raskelt kui saab kergelt? Trenn ja heas füüsilises vormis olek on üks teine must have ilma milleta ei suuda ma tegutseda oma võimete tipul. Otsisin mõnda aega endale sobivat hommikust liigutamist, mis lisaks ülesäratamisele põletaks mittevajalikest kohtades rasvu ja vormiks lihaseid ning annaks energiat. Naised, ja ka mehed, see treeningprogramm on geniaalselt lihtne ja mitte ainult, see on ka tõhus. Treeningprogrammi nimi on Tabata. See koosneb 4 minuti (jah, ainult) jooksul tehtavatest intervallharjutustest - 20 sekundit max kiirusel harjutust, 10 sekundit puhkust ja nii kokku 8x. Esimesel nädalal tegingi ühe 4 minutilise seeria ja lisaks muidugi venitused. Kokku umbes 10 minutit treeningut. Lihaste ja vastupidavuse arenedes tahad juba ise rohkem teha. Aga see 4 minutit toimib suurepäraselt nii kehale kui ka vaimule. Leidsin ka ühe lihtsa äpi Quick4, kus tasuta üks 4 minutiline harjutuste seeria, mis tõstab korralikult pulsi lakke ja põletab kaloreid. Googeldades leiab veel mitmeid erinevaid harjutuste seeriaid. Ja lisaboonusena saad oma päevase vajaliku endorfiinidoosi. Win-win. 

 

PÄEVAPLAAN

Peale trenni ja pesu mõtlen läbi oma päevaplaani - kohtumised, ToDo listi, koosolekud ja õhtused asjatamised. Ma olen pehmemat sorti pedant ja mulle meeldib, kui ma tean, mis päev toob ja milleks pean valmis olema. Päeva läbi mõeldes selguvad tihtipeale ka errorid, mida muidu ei oleks märganud ja saan need ennetavalt juba ära lahendada. 

Sidrunivesi, meditatsioon, trenn ja päevaplaan paika. Peale neid tegevusi suudan olla oma võimete tipul tööl ning õhtul kodus rahusobitajana see-on-minu-legoklots tüüpi äärmuslikke emotsioone ja kähmlust täis kodusõjas. 



Miks ma sellest kirjutan? Sest ma oleks ise kunagi vajanud millegi sellise lugemist. Seepärast, et ma tean väga paljusid emasid ja ka isasid, kes sarnaselt minule, altruistlikult unustavad enda, et hoolitseda teiste eest. Kahjuks ei sünni sellest muud kui arusaamatused peresuhetes ja ka tööl. Nagu ikka, ei pea alustama kõigega korraga. Võib-olla avastad, et Sinu jaoks toimib hoopis midagi muud. Kõige tähtsam on aga kuskilt alata ja leida endale sobivaim variant. 

Viimasel ajal on Erko ka hakanud varem ärkama. Ilmselt on ta ka aru saanud kui hästi hommikune rutiin kogu päeva tootlikkusele mõjub. Leppisime omavahel kokku, et enne laste ärkamist keegi kedagi ei kõneta ja kumbki meist teeb oma asja. Toimib küll.

 

Hoidke end!

Merle


PS! Seoses treeninguga. Kas teadsid, et hommikused treeningud on mitmeid kordi tõhusamad ja tulemused kiiremad tulema? Miks? Esiteks seepärast, et see paneb Sinu seedeprotsessi kiiremini tööle ning kõik üleliigne mille päeva jooksul kogemata oled sisse söönud ei jõua naha alla pakku pugeda. Teiseks seetõttu, et tõenäosus trenni tegemiseks on hommikuti palju suurem kui õhtul. Õhtuti suudab meie alateadvus toota tuhat ja üks põhjust miks ei ole aega trenni teha. Eneselegi ootamatult võib õhtuse trennikohustuse kõrval muutuda isegi pesu triikimine unistuste ülesandeks. 

Kommentaarid

Postita kommentaar

Sinu e-maili aadressi ei avaldata